Purefun Group lanserar varumärket Woo Me i Polen
E-handelsbolaget Purefun lanserar i dag varumärket Woo Me inom segmentet sexuell hälsa i Polen. Det framgår av ett pressmeddelande.
- Vi ser en stor kommersiell potential på den polska marknaden. Polen är vår första lansering utanför Norden men inte den sista, kommenterar vd Michael Ahlén.
Purefun ser en stor potential på den europeiska marknaden och tar nu det första klivet med lansering av en lokaliserad butik på den polska marknaden. Polen, med en befolkningsmängd på 39 miljoner invånare, är större än hela bolagets nuvarande marknad i Norden. Bolaget bedömer att e-handeln i Polen inte är lika fullt utvecklad som i Norden och länder såsom Tyskland, Nederländerna och Frankrike och är därför ett bra strategiskt val att etablera sig i.
Fokus är att lansera kostnadseffektivt och attrahera kunder med lönsam marknadsföring, för att därefter skala upp de kampanjer som ger bäst resultat per spenderad marknadsföringskrona.