Vinbolaget satsar offensivt på växande marknad – Teckna i My Wine Estate
Börskollen - Aktier, fonder och ekonominyheter

Börskollen

För dig med koll på börsen

Artikeln är ett annonssamarbete

Nyheter Börskollen Noteringar & Emissioner

Vinbolaget satsar offensivt på växande marknad – Teckna i My Wine Estate

Vinbolaget

Med fokus på prisvärda kvalitétsviner, och de egna varumärkena “Valle de Vida” och “Ecco Qui” samt en växande agentur står Göteborgsbaserade dryckesbolaget My Wine Estate redo att skala upp sin verksamhet.

My Wine Estate är en svensk vinproducent av prisvärda kvalitetsviner som har ambition att bli en större dryckesleverantör. Genom Systembolaget erbjuds rikstäckande hemleveranser och upphämtning via Systembolagets 448 butiker och deras 480 ombud.

Bolaget, som redan idag har över 300 delägare, genomför just nu en nyemission på den alltmer växande vinmarknaden och slår ny mark med egen rese- och vinklubb – där medlemmarna styr skutan mot stora vinländer och uppmuntras att starta egna lokala vinklubbar.

“Strategin för en bra lansering är att erbjuda konsumenter mycket goda och prisvärda viner där vi parallellt skapar intresse för vår rese- och vinklubb genom att My Wine Estate stöttar våra medlemmar till att starta sina egna lokala klubbar. Därigenom skapar vi förutsättningar för att kunna nå ut med kostnadseffektiv marknadsföring via detta växande nätverk av trogna ambassadörer och på sikt få in våra viner på hyllorna hos Systembolaget”, säger Milenko Gabrilo, VD för My Wine Estate.

Starka varumärken och storsatsning på egen vinklubb


I nuläget kommer bolagets viner från Portugal och Italien, både med egna varumärken framtagna med lokala vinmakare samt i ett agenturförfarande. My Wine Estate breddar successivt sitt sortiment av egenägda kvalitetsviner från vinmakare i de stora vinländerna.

De flesta av bolagets viner har provats och bedöms av oberoende Munskänkarna, där samtliga viner erhållit bra betyg.

Samtidigt har man målet att bli Sveriges mest framstående rese- och vinklubb. Det är en vinklubb som ska vara tillgänglig för alla, landet över, och passar både den vinintresserade och den mer rutinerade vinfantasten.

Rese- och vinklubben satsar på att lära medlemmarna hur man bäst kan kombinera mat och vin med intressanta tips, recept, vinprovningar och resor. Medlemmarna är även de som står först på tur att informeras om allt från nya släpp till förköp från sortimentet. Som medlem kan du också vara med och påverka kommande dryckeslanseringar genom att skicka in egna önskemål.

“Med rätt kunskap och engagemang utvecklar vi My Wine Estate med målsättningen att bli ett nordiskt ledande vin- och spritbolag med ett brett sortiment och en attraktiv vinklubb. Efter att vi har etablerat oss i Sverige avser vi även påbörja en internationell etablering, primärt via e-handel, med fokus på övriga Norden samt utvalda europeiska länder”, avslutar Milenko.

Erbjudandet i sammandrag

  • Teckningsperiod: tom. 15 augusti 2023 (tilldelning av aktier sker fortlöpande)
  • Teckningskurs: 1,50 SEK per aktie
  • Emissionsvolym: ca 2,6 MSEK
  • Värdering pre-money: ca 37 MSEK
  • Börsnotering: Bolaget har som mål att noteras på en lämplig handelsplats i framtiden.
Teckna direkt Läs mer på MWEs emissionssida Investerarmemorandum


Finansiella instrument kan både öka och minska i värde. Det finns en risk att du inte får tillbaka de pengar du investerar.

Läses av andra just nu

Populära ekonominyheter

Mer från Börskollen

Vinnare & Förlorare

Börskollen använder själva TradingView för analys – prova du med (affiliatelänk)Analysera aktier här

Nyhetsbrev

Senaste nytt