Colony Real Estate äger över 30 procent av aktierna i Fleming Properties och passerar därigenom gränsen för budplikt

Detta pressmeddelande utgör inte ett offentligt uppköpserbjudande eller ett erbjudande om förvärv av aktier. Detta pressmeddelande offentliggörs i enlighet med Takeover-reglerna för vissa handelsplattformar ("Takeoverreglerna") som har utfärdats av Aktiemarknadens Självregleringskommitté.

Colony Real Estate Sweden Holding AB ("Colony Real Estate") har, genom teckning av aktier med utnyttjande av sin pro rata-andel samt förvärvade teckningsrätter i den företrädesemission som har genomförts av Fleming Properties AB ("Fleming Properties") och som offentliggjordes den 29 maj 2024 ("Företrädesemissionen"), tecknat och tilldelats 23 162 440 nyemitterade aktier i Fleming Properties. Genom teckningen och tilldelningen av de nyemitterade aktierna har Colony Real Estate uppnått ett totalt ägande om 24 478 684 aktier i Fleming Properties, motsvarande en ägarandel om cirka 37,40 procent av det totala antalet aktier och röster i Fleming Properties efter genomförandet av Företrädesemissionen.

Genom teckningen och tilldelningen av aktier passeras gränsen för budplikt enligt Takeoverreglerna, innebärande att Colony Real Estate är skyldigt att offentliggöra ett budpliktsbud avseende resterande aktier i Fleming Properties inom fyra veckor från förvärvet, alternativt inom fyra veckor från förvärvet avyttra så många aktier att Colony Real Estates innehav representerar mindre än tre tiondelar av röstetalet för samtliga aktier i Fleming Properties. Förvärvet anses ha skett vid tidpunkten för registrering av de nya aktierna vid Bolagsverket, vilket skedde idag den 3 juli 2024.

Aktierna i Fleming Properties är upptagna till handel på Spotlight Stock Market.

Detta pressmeddelande lämnades för offentliggörande den 3 juli 2024 kl. 16:30 CEST.

Colony gräns för budplikt passerad) (2024-07-03)https://mb.cision.com/Main/23254/4010932/2900511.pdf

Innehåller annonslänkar. Investeringar innebär risk (se här)

Tips: 50% rabatt hos fondroboten Opti

Dags att komma igång med sparande? Fondroboten Opti erbjuder en populär spartjänst som är perfekt för regelbundet månadssparande. Just nu får nya kunder som använder Börskollens unika kampanjkod BORSKOLLEN50 automatiskt 50 % rabatt på Optis avgift i 3 månader!

Populär sparapp – över 500 000 nedladdningar
Många och höga externa omdömen
Högst grad av diversifiering
Perfekt för regelbundet månadssparande