Särskilt händelse - order - Börskollen

Särskilt händelse - order

I dag har The Single Malt Fund ABs (publ.) helägda dotterbolag, The Single Malt Fund Trading Ltd. (Irland), som bedriver fondens operativa verksamhet, emottagit bekräftelse på en enskild affär som ger extra täckningsbidrag på drygt €275 000.

I detta skede av bolagets utveckling förbättrar denna affär avsevärt resultatet samt likviditeten. Bolaget har vidare goda förhoppningar om att sluta ytterligare en liknande affär före årets slut.

Den gjorda affären enkom förväntas att förbättra det justerade andelsvärdets utveckling med cirka 6,5%.

Beroende på avtalens karaktär kan bolaget inte lämna ytterligare information om detaljer på affären.

Denna information är sådan som The Single Malt Fund AB (publ.) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument, samt enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 09 decmber, 2022 kl. 16:30 CET.

Pressmeddelande TSMF Sa rskild ha ndelse 9 december 2022https://mb.cision.com/Public/16665/3681132/963df5eb296d0051.pdf