CTT Systems - Delayed flight, but destination remains
Börskollen - Aktier, fonder och ekonominyheter

Börskollen

För dig med koll på börsen

Nyhet

CTT Systems - Delayed flight, but destination remains

Signs of market improvement likely to occur first H2’21 Sizeable 2021 estimate cuts (-37%), less for 2022 (-8%) 14x EBIT ‘22e-‘23e, 10% LT EBIT CAGR, 40% ROCE Flight hours vs. AM sales discrepancy expected to improve CTT continued to suffer from a very challenging aerospace industry. Sales declined 54% organically (vs. ABGSCe -47%), while adj.

EBIT fell from SEK 22m in Q4’19 to c. -4m (ABGSCe +5m) as a result of the low volumes. After a sequentially lower Q1’21 (ABGSCe SEK 32m vs.

guidance of 30-35m), we expect improvements to become visible from Q2’21 and onwards. However, the updated production rates at Boeing in combination with a slower than expected air traffic recovery lead us to expect 2021 OEM sales c. 30% below 2020 levels.

AM sales on the other hand should recover at a faster pace as the modern fleet utilisation is high, leading to FY’21 AM sales of SEK 110m vs. 136m in 2019. Thus we expect FY’21 sales of SEK 193m vs.

201m in 2020. Due to the accretive mix impact from the aftermarket, we expect adj. EBIT to reach above 2019 levels (32% margin) in 2022 (38% margin).

EBIT -8% ‘22e, significant mid-term potential from VIP We lower our sales estimates substantially (31-15%) for ‘21e-‘22e due to the slower pace of recovery. However, our adj. EBIT estimates may be down 37% for FY‘21e, but only 8% for FY’22e as the accretive aftermarket effect in combination with FTE reductions support margins.

On the positive side, we see substantial potential from the VIP platforms highlighted by the CEO. According to CTT, this represents a SEK 200m annual market in a few years, where CTT has a very high likelihood of grabbing a 50% penetration, in our view. We currently factor in SEK 50m of VIP sales (on ~25% margins) in 2023e.

Challenges far from over, but earnings growth will return Although we expect continued negative sentiment in the near term regarding airliners’ liquidity concerns, low air traffic during 2021 and less business travel, we argue that CTT has.

Artikeln i sin helhet
Denna källa har få eller inga artiklar bakom betalvägg
Läs hela artikeln

Börskollens app – Högt betyg ⭐⭐⭐⭐⭐ och 250.000 nedladdningar

Ladda hem

Vårt nyhetsbrev – Utvalda börsnyheter och heta investeringscase varje vecka

Prenumerera

Läses av andra just nu

Annons

Jämförelse: Så får du bästa räntan just nu!

Tabellen presenteras tillsammans med Compricer som jämför aktuella räntor för olika bindningstider. Klicka dig gärna vidare för att läsa mer.

Populära ekonominyheter

Om aktien Boeing

Mer från Introduce

Vinnare & Förlorare

Börskollen använder själva TradingView för analys – prova du med (affiliatelänk)Analysera aktier här

Nyhetsbrev

Senaste nytt

Företag

Börskollen Sverige AB

Sjösavägen 8

124 55 Bandhagen

Sverige

Org.nr: 559236-5141

[email protected]

Kontakta oss

VD & Ansvarig utgivare

Daniel Åstrand

Grundare & IT

Kristoffer Matsson

Disclaimer

Börskollen Sverige AB (”Börskollen”) är inte finansiella rådgivare, står inte under finansinspektionens tillsyn och ger inga råd till dig. Detta innebär att investeringsbeslut baserade på information som direkt eller indirekt härrörande från Börskollen eller personer med koppling till Börskollen, alltid fattas självständigt av investeraren. Börskollen frånsäger sig allt ansvar för eventuell förlust eller skada av vad slag det må vara som grundar sig på användandet av material härrörande från tjänsten Börskollen.


CFD-kontrakt

CFD-kontrakt är komplexa instrument som innebär stor risk för snabba förluster på grund av hävstången. 72% av alla icke-professionella kunder förlorar pengar på CFD-handel hos de här leverantörerna. Du bör tänka efter om du förstår hur CFD-kontrakt fungerar och om du har råd med den stora risken för att förlora dina pengar. Optioner och turbowarranter är komplexa finansiella instrument och du riskerar ditt kapital.

Copyright © 2024 Börskollen Sverige AB. All rights reserved.